Sähköiset porrashuoneiden näytöt ovat helpottaneet ja nopeuttaneet tiedottamista. Tiedotus on helppoa ja nopeaa, niin yksittäiseen portaaseen tai vaikka kaikkiin vuokra-asuntojen kiinteistöihin kerralla. Palvelu on säästänyt aikaa ja kilometrejä kun paperisia tiedotteita ei ole tarvinnut jakaa kiinteistöihin.
Palvelua lanseerataan touko-kesäkuun aikana asukkaille. Tavoitteena on saada asukkaat ottamaan myös palvelun sovellus käyttöön mahdollisimman laajasti, myös rivi- ja luhtitalo kohteissa missä varsinaisia näyttöjä ei ole, mutta Viilu-palvelu käytettävissä.
Palveluun voidaan viedä asukkaille tärkeää informaatiota sähköisesti saataville, kuten järjestyssäännöt, erilaiset ohjeet, opastukset, käyttöohjeet, turvallisuusasiat ja esimerkiksi asukastoimikuntiin liittyvät mateeriaalit pöytäkirjoista alkaen.
Olemme iloisia, että olemme saaneet aloittaa yhteistyön vuokra-asuntojen kanssa. Haluamme asumisen digitaalisien palveluiden avulla parantaa asumisviihtyvyyttä ja helpottaa asukkaiden arkea sekä viestintää. Uskomme myös, että digitaalinen varausominaisuutemme tuo joustavuutta yhteistilojen varauksiin ja käyttöön, kertoo Viilu Solutions Oy:n palvelu- ja kehitysjohtaja Tuomas Jurvelin.
Tähän mennessä Viilun palveluun ollaan oltu tyytyväisiä. Yhteistyö on sujunut hyvin ja joustavasti. Kehitysehdotuksia Viilun henkilökunta on ottanut todella positiivisesti vastaan ja niitä on viety käytäntöön todella rivakasti, kertoo Imatran vuokra-asuntojen tekninen isännöitsijä Heikki Varis.
Viilu on kotimainen verkkosovellus ja palvelu isännöintiyrityksille ja vuokra-asunnoille sekä niiden asukkaille ja kiinteistön hallinnolle. Palvelulla hoituvat muun muassa kiinteistön hallinta, päätöksenteko, viestintä, raportointi, asiakirjojen hallinta ja tehtävienhallinta sekä yhteistilojen tilavaraukset. Palvelu on käytössä jo yli 4000 kiinteistössä suomessa.
Imatran Vuokra-asunnot Oy
Mitra Imatran Rakennuttaja Oy
Heikki Varis
Tekninen isännöitsijä
Viilu Solutions Oy
Tuomas Jurvelin
Palvelu- ja kehitysjohtaja
Puh. 0414675401