Espoon Magdalena koostuu viidestä rivitalosta, joissa on yhteensä 24 asuntoa.
– Taloyhtiönä saimme suurimmat hyödyt Viilusta, kun koronakevät iski päälle ja emme enää voineet tavata. Meillä oli kuitenkin monta projektia päällä ja asioista piti pystyä päättämään, kertoo taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja Markus Olander.
Äänestäminen onnistuu helposti
Viilun avulla äänestettiin ja tehtiin päätökset muun muassa paikoitusalueen laajentamisesta, autotolppien sähköistämisestä ja maalämpöön siirtymisestä.
– Aluksi kokeilimme Viilua kevään ja kesän ajan. Kesän jälkeen päätimme hankkia palvelun käyttöön sen näppäryyden takia, Olander sanoo.
– Kokoustaminen on Viilu-palvelun kanssa helpottunut huomattavasti. Ennen aina mietittiin, että kenen luona tavataan ja otetaan pullakahvit. Nykyään vain sovitaan aika, avataan tietokone ja yhdistetään kokoukseen. Tämä säästää kaikkien aikaa, Olander toteaa.

Materiaalit voidaan jakaa suoraan osallistujille
Yksi kokoustamista helpottava tekijä on myös materiaalien jakaminen. Viilun kautta materiaalit voidaan jakaa helposti. Aiemmin ne lähetettiin yleensä erikseen joko sähköpostilla tai jaettiin paperisena postilaatikoihin.
– Taloyhtiön hallitustyöhän on vapaaehtoista ja vie vapaa-aikaa. Viilu-palvelun avulla asiat ovat järjestyksessä, aikaa säästyy ja kokoukset sujuvat joustavammin, Olander painottaa.
Artikkeli ja video on on kokemuksia.fi:n tuottama. Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset.